Er zijn heel veel bedrijven die hun deuren hebben geopend voor de studenten van de Fontys minor Digital Marketing. Het ene bedrijf nog indrukwekkender dan de ander. Wie weet is een van de bureau’s wel een toekomstige stageplaats voor mij of een van mijn medestudenten.

Tribal Internet Group

Bij Tribal kwam ik voor het eerste in aanraking met het See, Think, Do, Care model. Tijdens de minor waren er al verschillende begrippen genoemd. Met de introductie van dit model werd het makkelijker om het in perspectief te plaatsen. Verder vond ik de business cases en harde cijfers heel interessant. Het heeft me nog enthousiaster gemaakt over Digital Marketing dan ik al was.

Indicia

Eerlijk gezegd werd ik een beetje teleurgesteld door de presentatie van Indicia. De presentatie was langdradig, legde de nadruk op de verkeerde onderwerpen en de gegeven informatie sloot niet goed aan op het kennisniveau van de studenten.
Wat ik wel interessant vond was de demo van een dashboard waarin veel informatie samengebracht was. In één oogopslag kreeg je zicht op webstatistieken,

Greenhouse Group

Het bedrijfsbezoek was de tweede keer dat we met Greenhouse Group in aanraking kwamen. Dit keer gingen de sprekers dieper in op wat je kunt doen met data. Hierbij kregen we ook dashboards en statistieken te zien.

De CRO specialist ging dieper in op manieren waarop je websites optimaliseert en wat er komt kijken bij het segmenteren van je bezoekers om ze gepersonaliseerde content aan kunt bieden.

Yonego

Bij Yonego werden we hartelijk ontvangen met leuke goodies, goede koffie en lekkere koeken. Ze weten wel hoe ze studenten moeten paaien! Daarnaast gingen ze praktisch in op manieren om websites te optimaliseren. Hierbij gebruikten ze modellen die Google aan hun partners levert. Het was erg fijn om samen met een bedrijf door een optimalisatie-bril op naar een website te kijken.

One thought on “Leerzame bedrijfsbezoeken”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *