Het eerste certificaat is binnen. Er zijn al flink wat vakanties gepasseerd waar ik het voornemen had om hard te werken. Achterstanden inhalen of alvast vooruitwerken. Deze herfstvakantie heb ik daad bij het woord gevoegd en mijn Google Analytics certificaat behaald.

Het leren ging me goed af. Ik heb al enige affiniteit met Google Analytics, omdat ik het altijd op mijn eigen websites installeer. Het segmenteren van bezoekers deed ik vooral omdat ik het leuk vond, maar sinds de minor Digital Marketing zie ik de meerwaarde van anaylitcs pas écht in.

Ik ben voornemens om de Google Tag Manager binnenkort in de praktijk te gebruiken. Het is namelijk een eenvoudige manier om bij te houden via welke kanalen bezoekers op jouw website of campagne terechtkomen. Zo worden campagnes en delen op de website meetbaar.

Een beetje extra

Meteen na het behalen van mijn Google Analytics heb ik de gehele Google Digitale Werkplaats doorlopen en het Google Certificaat voor Online Marketing behaald. De lessen sloten naadloos aan op de stof die bij Digital Marketing en in de cursus van Google Analytics behandeld zijn.

De volgende stap is de Google Adwords certificering in de wacht te slepen. Misschien een kerstvakantie well spent?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *